Veškeré zde zveřejněné fotografie podléhají autorskému zákonu a není dovoleno je bez mého písemného souhlasu publikovat dále.



středa 23. listopadu 2011

Vzpomínka na Brusel

Když nám bylo oznámeno, že pojedeme vyjednávat do Bruselu cosi ohledně databází, měla jsem strach. Nikdy před tím jsem neletěla. A neholdala jsem to ani zkoušet. Mé výmluvy byly marné, mé škrábání v krku 4 dny před odjezdem okomentovala vedoucí slovy: "Ten Brusel je ode mne pro vás dárek k vánocům, uvidíte, že se vám to bude moc líbit, žádné výmluvy nepřijímám". Nechtělo se mi. Jak mně se nechtělo!!! A musela jsem. A jak to bylo krásné!! Bruselská náměstí vyzdobena světýlky, která u nás nenajdete - rozhodně na výzdobě nebylo šetřeno. Záplava jemně, decentně problikávajících drobných světélek, jež pokrývala radnici, navozovala krásnou pohádkouvou atmosféru. Nutno dodat, že  radnice na náměstí Grande-Place je 96m vysoká budova z 15. století. Všude stánky s vánočním zbožím, vánoční písně, je slyšet všechny možné jazyky, vidět všechny možné tváře, v nichž jste s neomylností poznali Vlámy s jejich nizozemštinou a ohnutům nosem, většinou se sklánějícím nad kelímkem s voňavým svařeným vínem. I nám se kouřilo nejen zimou od pusy, ale i od ochutnání místního punče. A nákupní centra vyzdobená tak krásně světelnými efekty - ale nic přeplácaného, nic laciného a nefkusně blikajícího, ze všeho byl cítit klid. A snad víly nebo nějací skřítkové s křídly si to "poletovali" nad našimi hlavami. A nákupy. A slevy. Tak krásně porochňání! Levnější a snad i kvalitnější než u nás. A večer hospůdka. Ty byly většinou zaplněny, jednou jsme omylem vlezli do gay klubu. Tam bylo volno :) Od té doby vím, že duhový praporek u dvěří značí gayskou hospůdku. A hospůdky líbezné, malinké, jen tak na tři - čtyři stoly. Bary z cihel a poctivé (snad) dubové stoly. A nádherné velké kulaté sklenice na pivo. A pivo výborné - spíše holčičí, většinou tmavé. a zas procházky a dlouhé fronty u obchůdků na pravou belgickou pralinku. A fronta se vystát vyplatila, bonbónky dobré, krásné. Každý jiný. Každý jedinečný. O žádném nešlo říct - ten mě zklamal. Tak na tohle všechno jsem si vzpomněla, když jsem otevřela bonboneiru s belgickými pralinkami, kterou mají tento týden v akci v Lidlu za pouhých 49,90. Napřed jsem tomu moc nevěřila, neboť prodejnu s belgickými pralinkami tu máme ve městě také, ale ty místní pralinky - to je hrůza, to bylo zklamání, ty určitě belgické nejsou, nebo jsou, ale pro nás šizené a jen šíleně drahé. Ale ty z Lidlu, ty vám doporučuju, to je symfonie, to je zážitek! Co kousek to úsměv na rtech. Tak ty mi dělají radost od včerejka. Běžte, kupte si a nechte se taky přesunout na hranici blaženosti, vřele doporučuju!

1 komentář:

Jarmila řekl(a)...

Úplně jsem se při čtení zasnila...
Lidla si naplánuju, děkuju :-)